Trendy w cateringu po pandemii

Ekologia, odpowiedzialne gospodarowanie produktem, kuchnia roślinna – to trendy, które wspięły się na szczyt na początku 2020 i wyznaczyły pewien kierunek działania na cały rok. Nikt nie przewidział jednak, że pojawi się Covid-19 i diametralnie wpłynie na zmianę organizacji pracy firm cateringowych. Czy świat cateringu eventowego przetrwa czas próby? Jak będzie wyglądał po pandemii i jakie trendy zdominują rynek?

LOKALNI DOSTAWCY I WZAJEMNA POMOC

Ekologia i odpowiedzialne gospodarowanie produktem to niezwykle istotne elementy pracy firm cateringowych, które działają w zgodzie ze środowiskiem. Nie mniej jednak w czasach, w których się znaleźliśmy, najważniejsze jest wsparcie. Lokalne produkty, warzywa i owoce z ekologicznych upraw, czy mięso z zaufanych hodowli, będą grały kluczową rolę po pandemii. Przez wspieranie lokalnych dostawców wesprzemy także polską gospodarkę, która po czasach izolacji będzie tego bardzo potrzebować.

OD EVENTÓW DO SPOTKAŃ

Po pandemii ludzie na pewno będą ostrożniej podchodzić do organizowania hucznych przyjęć. Oczywiście każdy już teraz, z utęsknieniem, czeka na wyjście z domu i beztroskie spotkania z bliskim – dlatego właśnie na tym firmy cateringowe powinny skoncentrować się przy planowaniu działań. Wydarzenia będą organizowane na zdecydowanie mniejszą skalę. Wesela, przyjęcia rodzinne, pikniki – to przyszłe wyzwania catererów. 

DOWOZY 

Firmy bez zaplecza logistycznego, transportowego będą na przegranej pozycji. Dowozy nie staną się czymś dodatkowym, tak, jak było przed pandemią. Będzie to tzw. “must have”. Zarówno w gastronomii, jak i sektorze cateringowym. Nawet gdy przyjdzie czas na opuszczenie domów i mieszkań, to dowozy wciąż będą wymagane przez klientów. Dlaczego? To proste, wygodne i bezpieczne rozwiązanie – wystarczy złożyć zamówienie, a catering zostanie dostarczony bezkontaktowo pod drzwi. 

ZMIANA DZIAŁANIA 

Aby przetrwać w czasach w trakcie i po pandemii, należy zmienić także taktykę działania. Tego od naszej branży wymagają te czasy. Mimo, że jeszcze nie czas na finalne osądy jak będzie wyglądała gospodarka i świat po pandemii, musimy podejść do wszelkich działań z ostrożnością i chęcią dostosowania się, by być przygotowanym na wszystko. Warto pamiętać jednak o wzajemnej pomocy i potrzebach naszych klientów, którzy będą bardziej wymagający niż kiedykolwiek wcześniej.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *